- Komerční sdělení -aktualne

Statistiky o násilí na ženách jsou stále hrozivé

Podle údajů, vyplývajících z celoevropského výzkumu násilí na ženách, realizovaného Agenturou Evropské unie pro základní práva (FRA), až 23% žen na Slovensku má během svého života zkušenost s fyzickým nebo sexuálním násilím v partnerském vztahu. Mimořádně alarmující je skutečnost, že až 260 000 žen ročně má obavu jít domů z důvodu, což by se mohlo stát. Tato obava je přitom více než oprávněná. Za posledních 10 let bylo podle údajů Policie České republiky na Slovensku partnerem zabitých 68 žen. Problémem je i fakt, že jen 8% žen se zkušeností s fyzickým a sexuálním partnerským násilím kontaktovalo policii.

Celosvětová kampaň, která upozorňuje na násilí na ženách, začíná ve středu i na Slovensku. Koordinačně-metodické centrum pro prevenci násilí na ženách (KMC) Institutu pro výzkum práce a rodiny (IVPR) se i letos zapojuje do této kampaně OSN (OSN) Orange the world! / Obarvit svět oranžově !. Kampaň trvá od středy 25. listopadu, kdy si společnost připomene Mezinárodní den za odstranění násilí na ženách do 10. prosince, který je i Dnem lidských práv. Kampaň podpořila i prezidentka SR Zuzana Čaputová.

Oranžová barva symbolizuje v rámci kampaně „světlejší budoucnost“ pro ženy a dívky bez násilí. OSN si ji zvolila jako barvu globální kampaně, která upozorňuje, že násilí na ženách a dívkách je jedním z nejrozšířenějších porušování lidských práv a ohrožuje svobodu, bezpečí a důstojnost pro miliony dívek a žen.

Na zveřejněné statistiky o násilí na ženách před časem zareagovala i společnost IKEA a v listopadu spustila dvouletou kampaň za bezpečný domov, která má za cíl přispět ke zlepšení životních podmínek v našich domovech. Společnost se rozhodla podpořit lokální komunity a ke spolupráci přizvala ženskou nevládní organizaci Fenestra, která patří mezi slovenské lidsko-právní organizace působící v oblasti prevence a eliminace násilí na ženách.

PR článek

Další články autora