U spousty služeb je dost obtížné získat adekvátní náhradu za nedostatečný servis, nebo dokonce plně nefunkční služby. Mnohé společnosti totiž mají takové nástrahy, jako je například 98% spolehlivost či pokrytí služby, a vždy argumentují touto možnou chybovostí.
V některých případech, především pak u častějších problémů se službami, je ale možné tyto problémy reklamovat a vydobýt si tak náhradu. Jak na to, a na co si ale dát pozor v případě, kdy reklamujete multimediální služby? Na to si dáváme pozor!
Zkoumejte rychlosti a stabilitu jen doporučenými testy
Většina poskytovatelů multimediálních služeb – certifikace firem, nabízí na svých stránkách vybrané testy rychlosti a stability různorodého připojení. Testy pochopitelně používat nemusíte, ale jsou vám doporučeny z určitých důvodů. Technicky vzato, jsou testy založeny na bázi odesílání dat na testovací servery. Tedy vzdálená místa na internetu.
Pokud ale volíte test, který má nepříznivou, nebo dlouhou trasu od vás přímo k testovacímu bodu, jsou jeho výsledky zkreslené. Poskytovatel vám tak na podobné testy může argumentovat, že nejsou věrohodné. Proto vždy výlučně používejte jen takové testy, které vám sám poskytovatel nabízí.
Všechny výpadky a chyby vždy hlaste
Víceméně každý poskytovatel se stabilní klientelou, nabízí minimálně na svých webových stránkách možnost klasického nahlášení chyb a výpadků. Veškeré tyto hlášení se pochopitelně evidují. Technici tak na ně mohou reagovat mnohem rychleji, než je tomu v případě reklamace.
Užitečné to ale je i z toho důvodu, že v mnoha smlouvách najdete řádky informující o možnosti nahlásit výpadky. Pokud výpadek nebudete pravidelně hlásit, tak opět dáváte poskytovateli – recenze firem možnost argumentovat, že jste nejdříve měli výpadek nahlásit k opravě. Většina situací v ohledu reklamací a náhrad od poskytovatelů multimediálních služeb, je tak čistě jen na pravidelné komunikaci.